۱۵ اقدام کوچک در جهت بهبود روحیه

حال و حوصله نداری؟ چند کار ساده وجود داره که می تونی هر روز برای بهبود حس و حالت و تولید احساس شادی و آرامش انجام بدی. وقتی بی حوصله هستیم و انرژی کافی برای انجام کارهایی که می خوایم انجام بدیم نداریم، مثبت گرایی میتونه یک اقدام خیلی مثبت و کمک کننده باشه. مثبت گرایی یعنی تولید احساسات مثبت، وقتی من یک کاری انجام میدم که احساس مثبت برای خودم ایجاد کنم درواقع یعنی مثبت گرایی کردم. راهکار هایی که در این پست از بخش روانشناسی وبسایت تهران تا سئول،آورده شده همه اقداماتی هستن که می تونید برای مثبت گرایی از اون ها استفاده کنید.

نویسندگان:دکتر امین زندی،مهدیس نوری

چند راهکار کمک کننده برای تولید احساسات مثبت که هر روز می تونید انجام بدید:

۱. صبح زودتر از خواب بیدار بشید

زنگ ساعت خودتون رو ۱۵ دقیقه قبل از ساعتی که به طور معمول از خواب بیدار می شین تنظیم کنید. این زمان اضافی به شما این امکان رو می ده که یک روز منظم تر و با کارایی بیشتر داشته باشید.

۲. یکی از دوستان خودتون رو خوشحال کنید

خوشحال کردن یک دوست راهی عالی برای بهبود روز شماست. چرا یک ویدیوی خنده دار برای دوستتون نمی فرستید یا با فرستادن یک پیام حالشون رو نمی پرسید؟ مهربانی کردن به دیگران می تونه یک اقدام ارزشمند برای تولید احساسات مثبت برای خودتون باشه.

۳. محیط اطراف خودتون رو تمیز کنید

فضای تمیز، ذهن ِآگاه! برای مرتب کردن محیط اطرافتون کمی وقت بذارید، حتی اگر فقط 5 دقیقه در روز باشه. مرتب بودن فضای اطراف شما علاوه براینکه روی حس و حال شما تاثیر میذاره میتونه باعث افزایش آگاهی و تمرکز شما هم بشه.

۴. خاطرات و تجربیات خودتون رو بنویسید

نوشتن می تونه به شما کمک کنه تا احساسات و عواطف خودتون رو بهتر درک کنید. در انتهای هر روز احساسات، افکار و تجربیات روزتون رو در یک دفتر یادداشت کنید. هر روز زمانی رو برای نوشتن این موارد بذارید، مطمئن باشید بلافاصله حالتون بهتر میشه.

۵. به اولین کسی که می بینید لبخند بزنید

هیچوقت قدرت لبخند زدن رو دست کم نگیرید! این کار هیچ هزینه ای برای شما نداره، اما می تواند روز کسی رو بسازه و همچنین احساس مثبتی درون شما ایجاد کنه.

۶. قدم بزنید

اگر احساس استرس یا نگرانی دارید، یک پیاده روی کوتاه بیرون از خانه روحیه شما رو بالا می بره و همچنین می تونه شما رو آرام کنه.

۷. به عکس های قدیمی نگاهی بندازید

نگاه کردن به عکس های قدیمی بیشترین تاثیر مثبت رو توی حس و حال شما در دوران قرنطینه داره. این عکس ها خاطرات شما رو زنده میکنن و حس نوستالژی در شما ایجاد میکنن.

۸. لباس های خودتون رو بشورید

شستن لباس‌ها رو می تونیم خیلی راحت به تعویق بندازیم، اما انجام دادن به موقع یک سری کارها احساس بهتری برای ما بوجود میاره، و به تعویق انداختنشون فقط احساس منفی بیشتری برای ما تولید میکنه که میتونه حس و حالمون رو بدتر بکنه.

۹. آهنگ گوش کنید

ثابت شده که موسیقی می تونه باعث افزایش شادی و کاهش اضطراب شما بشه. آلبوم مورد علاقه خودتون رو بذارید، در کوتاه ترین زمان متوجه می شید که در حال زمزمه کردن، لبخند زدن و رقصیدن هستید!

۱۰. شمع روشن کنید

دیدن شمع در حال سوختن و بوی اون می تونه به تولید آرامش کمک کنه. شمع های معطری که از مواد طبیعی مثل موم عسل تشکیل شدن، می تونه به کیفیت خواب هم کمک کنه و خواب آروم و با کیفیتی برای شما ایجاد کنه.

۱۱. حداقل یک وعده غذایی سالم بخورید

تنقلات ناسالم برای همه ما می تونه وسوسه انگیز باشه، اما بدن و ذهن شما به خاطر خوردن حداقل یک وعده غذایی سالم با میوه و سبزیجات در هر روز از شما تشکر می کنه.

۱۲. یک کار خوب برای دیگران انجام بدید

می تونی به دوستت در انجام کارهاش کمک کنی یا به کسی کتابی بدی که دیگه به اون نیازی نداری، مهربانی‌های کوچک می‌تونه کمک زیادی به شما بکنه و باعث بشه احساس مثبت‌تری داشته باشید.

۱۳. شستن ظرف هارو قبل از رفتن به رختخواب انجام بدید

شستن ظرف ها بعد از غذا یا قبل از خواب معمولا آخرین کاریه که می خواید انجام بدید، پس اون رو به تعویق نندازید و انجامش بدید تا صبح احساس بهتری داشته باشید.

۱۴. لباسی که دوست دارید بپوشید

حتی زمانی که کل روز رو خونه هستید، پوشیدن لباس‌هایی که دوست دارید فوراً روحیه و حال شما رو بهتر میکنه و به شما احساس آمادگی برای روز بعد رو میده.

۱۵. مطمئن بشید که به اندازه کافی می خوابید

خیلی از ما برای ترمیم و بازسازی بدن خودمون حدود ۸ ساعت خواب در شبانه روز نیاز داریم، بنابراین اگر می خواید با احساس شادابی و انرژی از خواب بیدار بشید، حتماً به اندازه کافی بخوابید!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ
13 نظرات
  1. نرجس حسینعلی پور می گوید

    خسته نباشید ممنون از توصیه های کاربردیتون😍❤️

    1. مهدیس نوری می گوید

      ممنون از شما که پست رو مطالعه کردی، امیدوارم نکات گفته شده تاثیر مثبتی تو انرژی هر روزتون بذاره🙂💜

  2. ملیکا حکیم می گوید

    همشون عالی بودند و کاربردی
    خسته نباشی🤗🤗

    1. مهدیس نوری می گوید

      ممنون از شما که پست رو مطالعه کردی💜

  3. سارا موحدی می گوید

    خیلی مطلب کمک کننده ای بود ممنون ازت

    1. مهدیس نوری می گوید

      ممنون از شما💕 امیدوارم نکات گفته شده تاثیر مثبتی تو بهبود انرژی هر روزتون بذاره💜

  4. سینا جوادپور می گوید

    واقعا به این نیاز داشتم مرسی ❤️

    1. مهدیس نوری می گوید

      ممنون از شما بابت اینکه پست رو مطالعه کردی🙂💜

  5. مینا مکاریان‌فرد می گوید

    مطالب عالی بود👌خداقوت💜

    1. مهدیس نوری می گوید

      ممنون از شما، امیدوارم با عملی کردن موارد گفته شده روز بهتری برای خودتون بسازید🙂💜

  6. زهرا غفاری می گوید

    این پست به من خیلی کمک کرد ، واقعا مرسی ♥️

  7. آستیاژ رئیسی می گوید

    واقعا همه ی کارهای گفته شده کاربردی،تاثیرگذار و انرژی بخش بود
    ممنون از نکات خوبی که در این مقاله نوشتید 🙏🏻

  8. Dream 13 می گوید

    واقعا خیلی عالی بود تمام چیزایی که گفته بودید کمترین هزینه و یا حتی هزینه ای برای ما ندارن ولی در انجام شون کوتاهی میکنیم و یا بهشون توجهی نمی کنیم😞
    من خودم به شخصه چندین هفته ست که صبح ها زودتر بیدار میشم و واقعا حس بهتری برای ادامه روز دارم ☺️
    ممنونم بابت پست مفیدتون و خسته نباشید 🌹